Luděk Blovský
fotím, píšu, žiju
Velice členitá trať na Bechyni a několik snímků z města husitů
Poslední týden v říjnu nás "výrobní proces" zavál do města Tábora - města husitů. Dělali jsme na trati Tábor - Bechyně. Tato železnice slouží od 20. 6. 1903 a byla zbudována jako první elektrifikovaná trať ve střední Evropě za dohledu Františka Křižíka. Malé poloměry, velké stoupání a klesání jsou důvodem nízkých traťových rychlostí. (Zdroj - Wikipedie)
Odpoledne po práci jsem po dlouhé době navštívil historické centrum města Tábor - náměstí Jana Žižky. Upravenému náměstí dominuje Děkanský kostel z r. 1512 a gotická Táborská radnice s 24 - hodinovým ciferníkem na věžních hodinách. Měšťanské domy po obvodu jsou opravené, uprostřed stojí renesanční kašna se sochou rytíře Koudely. Vztyčený prapor v jeho rukou značí otevřenou tržnici. Socha Jana Žižky stojící opodál asi nepotřebuje komentář. Husitský vojevůdce a vítěz mnoha bitev nad Zikmundovými křižáky. Místa nelítostných bojů Žižkových vojsk jsou zaznamenána na podstavci sochy.
Cestou k náměstí od nádraží je k vidění opravená sokolovna, ve které se táborští Sokolové scházejí od r. 1883. K historickému centru určitě patří i Bechyňská brána s přilehlou věží Kotnov. Zajímavé je, že věž stála již v r. 1370, ale stavba brány sahá jen k roku 1470. Nemohu vynechat poznámku k městským hradbám a samozřejmě je nutné upozornit na uzoučké uličky, které pomáhaly při obraně středověkého města.
Ještě k poslednímu snímku - bohužel už za tmy jsem zachytil koleje, které končí uprostřed křižovatky. Tudy asi vlak dlouho nejel!